maandag 2 juli 2007

NK Flits

Afgelopen weekend hadden we dan het NK Flits. Voor wie hier niet zo vaak leest, de Flits is een tweemans jeugdzeilbootje. Zeilwedstrijden dus. Mijn dochter behaalde een uitstekend resultaat op de Langweerder Wielen, met een 11e plaats. Hiermee viste ze nét achter het net, de eerste tien mochten in een Medal-race nog een extra wedstrijdje varen. Hierover waren de meningen verdeeld, maar het is allemaal heel goed gegaan, het was weer een superweekend.

Ben je getrouwd met een bestuurslid, zoals ik, dan heb je eigenlijk officieel helemaal nergens mee te maken. Maar word je toch altijd aangesproken op van alles en nogwat. Waarom dit of dat, hoe laat is wat en waar dan, en ga zo maar door. Ik probeer me altijd wat afzijdig te houden, tenslotte ben ik voornamelijk ook maar de vader van een deelnemend kind. Maar kennelijk durft men het bestuur niet direct aan te spreken op genomen beslissingen en dan komt men bij mij, als 'insider'. En dan valt het wel eens wat tegen wanneer ik niks weet. Of wil weten. Of ga verdedigen.

In ieder geval is al het gedoe nu lekker achter de rug, en kunnen we ons gaan ontspannen. Het enige waar we ons nu nog druk om gaan maken is hoe we al het materiaal een beetje efficiënt op de wedstrijdlokaties gaan krijgen.

En hoe ik ons gras moet gaan maaien dat steeds maar te nat is en onderhand 20 cm hoog staat. Misschien moet ik maar een zeis lenen. Of een buurjongen vragen.

4 opvarenden:

Gonda zei

Goed gedaan van je dochter!
Lastig dat je een soort dubbele rol hebt in de zeilclub.

Kun je niet een paar koeien lenen om in je tuin te grazen? Of het buurpaard?
Ik hoop dat het ooit ophoudt met regenen... :-(

V@nM@n zei

kun je geen vijver van dat gras maken. Dan heb je ook plaats voor een extra flits...

Anoniem zei

Gras lekker laten staan joh. 'T wordt vanzelf een keer hooi en levert nog wat op ook.

Gerhard zei

@Goentah: We hebben wel eens een paard in de tuin gehad. En ook een schaap. Maar dat waren ongelukjes.

@V@nM@n: Hmm, dat is ook een idee!

@Ingeborg: Om hooi te krijgen moet je eerst maaien! Maar het is er inmiddels af, viel niet eens tegen!