dinsdag 3 juli 2007

Ingewikkeld

Onze vakantieplanning is de laatste jaren best even ingewikkeld. Je moet ver vooruitdenken en plannen om straks logistiek niet in de problemen te raken. Of een paar uur extra heen en weer te moeten rijden omdat je wat bent vergeten. Een kind of zo.

Komend weekend hebben we het NNWB-kampioenschap op de Beulakker, het weekend daarna begint de ZZ-week. En onze vakantie! Tussendoor moet ik werken en kan ik geen vrij nemen omdat ik het fort alleen moet bewaken. Maria en dochterlief moeten daarom samen in een paar dagen van B naar Z varen, dus daar moet nog even iemand bij om te helpen bij de sluizen en het aanleggen. Gelukkig varen ze in een kleine colonne van een boot of vier. Terwijl ze dat doen kan ik 's avonds helpen om trailers met zeilboten naar Groningen te rijden. Er zijn altijd te weinig trekhaken beschikbaar om in één keer klaar te zijn.

A.s. donderdagavond en vrijdag varen we de boot naar de Beulakker, maar onze dochter heeft nog van alles -zwemmen met de oudere flitsjeugd en rapport ophalen- dus die blijft thuis. Blijft ze alleen thuis of brengen we haar gezellig bij J. onder? In ieder geval moet ze vrijdagavond opgehaald worden, samen met haar bootje. En de auto, want die staat ook nog thuis. Dus vervoer regelen van de Beulakker naar huis. Dan moet zaterdag en zondag haar fokkenist nog gehaald en gebracht worden. Blijft hij in een tentje slapen, of moet hij naar huis?

Zo gaat dat dus bij ons. Genieten is het! Maar als straks alles lekker aan het Zuidlaardermeer ligt, de kinderen aan het zeilen zijn en de palmbomen opgeblazen, voelt het ook écht als vakantie.

8 opvarenden:

Gonda zei

De Beulakker, bij Giethoorn! Daar was ik afgelopen weekend! Niet met flitsjes, maar met zeilpunters. Log en lek, haha! Eerlijk waar: op ons eerste zeiltochtje zonken we bijna... En dat rond middernacht!

Sterkte met plannen, het komt vast goed!

Gerhard zei

@Goentah: Haha, nachtzeilen in een lekke boot, dat is niet best. Maar het was vast heel gezellig!

Wij wilden in een ver verleden ook eens gaan nachtzeilen, maar de dames wilden pertinent niet. Bleek dat ze dachten dat we het over naaktzeilen hadden. ;-)Naaktnachtzeilen, dat vonden we ook een prima idee. Het ging helaas niet door...

Anoniem zei

Natuurlijk komt dat goed. Vakantiestress hoort er een beetje bij, als ik mijn omgeving zo hoor...
Geniet er gewoon lekker van straks. :-)

Anoniem zei

Zal ik de zon dan ook maar een beetje opblazen?

Anoniem zei

@Stoere: We hebben er geen stress van hoor. Maar het is wel een geregel. Helemaal nu onze auto 2 dagen naar de garage moet...

@aargh: Lijkt me een goed idee!

V@nM@n zei

Tsjonge, je kunt bijna een busbedrijf beginnen. daar kan Veolia hier wat van leren...

Anoniem zei

Nu weet ik weer waarom vakantie voor mij niet zo hoeft........

Maar lekker hoor.............als je echt vakantie hebt!

Gerhard zei

@Ingeborg: We rijden en varen wat met bootjes heen en weer en hebben het intussen heel gezellig en relaxed. Dat is wat anders dan 1500 km jakkeren en stress en overspannen op vakantie gaan! Want daar hebben wij ook een hekel aan.