dinsdag 10 juli 2007

Schemersfeer

Gisteravond om een uur of elf stond ik met m'n dochter achter huis. Te kijken en genieten. In de verte, boven Leeuwarden of nog verder weg, hing een enorme onweersbui. Een prachtig aambeeld, nog duidelijk zichtbaar in het laatste licht. De wolk lichtte regelmatig op door de bliksem, als een enorme lampion. We hoorden niets. Om ons heen fladderden een stuk of vijf vleermuisjes, op jacht naar vervelende insecten. We hebben kleine steentjes omhooggegooid om ze te lokken. Maar ze 'keken' steeds de verkeerde kant op.

"Hier moet je morgen over bloggen", zei ze.

5 opvarenden:

Anoniem zei

Haar wens is jouw commando. :-)

Gerhard zei

@Cockie: Ja, ik ben een watje! ;-)

Anoniem zei

En dat heb je bij deze gedaan;-) Heerlijk vind ik het als het onweert, zo gezellig binnen! Maar ik zou echt heel graag deze zomer nog eens even in zo'n 35 graden in de tuin liggen........of bij het zwembad.

V@nM@n zei

Ik kan daar ook oprecht van genieten.

Anoniem zei

Goed hè...
niks virtueels,
geen msn en
allemaal in
real life !

ook wij
kijken vaak
de verkeerde kant op...