woensdag 26 september 2007

Lekkage

Het blijkt hier ineens te lekken bij mijn werkplek. Vreemd, want afgelopen zomer waren er mannen op het (platte) dak bezig alle naden opnieuw te dichten. Met tegengesteld effect kennelijk. Ik bel met het facilitair bedrijf om het probleem te melden. De reactie is net zo onverwacht als praktisch: "Heb je wel genoeg emmers?" Nee, die had ik niet. Ik had er zelfs niet eens aan gedacht er iets onder te zetten. Nu heb ik twee emmertjes, het gespat van het water klinkt erg huiselijk, moet ik zeggen.

11 opvarenden:

Anoniem zei

Het Facilitair bedrijf? Werk je bij een overheidsinstelling? Of een universiteit wellicht?

Ik heb ook wat ervaringen met facilitaire bedrijven...maar ja...zolang ze maar emmertjes bezorgen ;)

Anoniem zei

Huiselijk? Ik krijg de zenuwen van dat geluid. Voel me min of meer dakloos zelfs, lekkage, brrr!

Anne-Marie zei

Heerlijk druppels, bij voorkeur op het voordek terwijl ik er met een boek eronder lig... en er niet uit hoef.
Haal je je bootje wel even onder de drup weg? Straks lekt die straks ook.

Gerhard zei

@GobboE: Nee, maar grote commerciële bedrijven kopen, sinds ze terug zijn naar de 'core-business', al het andere in. En dan heet de huishoudelijke dienst ineens facilitair bedrijf!

@aargh: Het deed me aan de zolder van mijn Oma denken. Waar, is wel het vermelden waard, Simon Vestdijk ook heeft gewoond!

@Anne-Marie: Bij mij drupt het altijd op een speciale manier van de mast, inderdaad heel prettig om naar te luisteren. En mijn mini-bootje was geen moment in gevaar!

V@nM@n zei

Ze hadden beter de dakdekker kunnen sturen...

Enno Nuy zei

'Huiselijk', maar thuis worden de faciliteiten anders geregeld.

Gonda zei

Gelukkig dat het niet bij je thuis is. Daar had je wel wat meer gedaan dan emmertjes plaatsen.

Chantal zei

twee emmertjes water halen...

Anoniem zei

Maar gaan ze het nog wel repareren? Of is dit de nieuwe manier van; als er genoeg emmertjes zijn, is er dus geen probleem?

Gerhard zei

@V@nM@n: Die zal wel tzt komen, als alle lekken in kaart zijn gebracht.

@Marius: Zo is het, daar hebben we niet een medewerker die emmertjes rondbrengt.

@Goentah: Ik heb uit voorzorg voor het komende seizoen een muur geïmpregneerd en ik moet nog de dakgoten nakijken. Ik ben het maar liever voor.

@Chantal: Ik vroeg me al af wie ermee zou komen!

@Jowi: Ja hoor, het komt vast weer goed. Maar wanneer...

Anoniem zei

Hahaha, prachtige praktische reactie. :D