maandag 3 september 2007

Schoon schip

Ik moet het bekennen, één van de redenen dat ik laatst niet zoveel zin meer had om te gaan varen had te maken met de staat waarin we onze boot na de vakantie in het schiphuis achterlieten. Vies van buiten, beetje vies en rommelig van binnen. Ik realiseerde het me toen ik donderdagavond de boot naar Langweer voer. Na aankomst heb ik eerst iets aan het rommelige aspect wat gedaan. Er was zelfs nog tijd om één en ander wat af te nemen en schoon te maken, voordat mijn lift richting huis vertok.

Maar toch, ook vrijdagavond konden we ons er nog niet toe zetten om richting boot te gaan, we beperkten ons tot het op de trailer zetten van de zeilboot. Altijd een leuk vader/dochter klusje. Dat werd dus zaterdagochtend vroeg opstaan om op tijd aan de start te kunnen verschijnen. Het bleek gelukkig een prachtige ochtend te zijn. Na het optuigen van de Flits kon ik het niet langer uitstellen. Opruimen, afwassen, stofzuigen, toilet boenen, dekschrobben, kooien opmaken, na een uurtje of twee zag alles er weer picobello uit. Wat zit dat daarna lekker, als alles weer netjes en op z'n plaats is.

En het werd ook nog supergezellig. Er kwamen leuke mensen op de koffie, anderen kwamen voor de namiddagborrel, weer anderen voor een kopje thee in de vroege avond en het werd 'laat' met vertrouwde vrienden. En tussendoor las ik heerlijk in mijn boek. Het was weer een prima weekend en nu kan ik bijna niet wachten tot het wéér zover is.

9 opvarenden:

Anoniem zei

Ja die boot was zo schoon ik moest gewoon wel even met een hond langskomen....hihihi. De koffie was heerlijk, volgende keer toch maar warme melk erin.....

Groetsjes Walle Geertsje

Gerhard zei

@WG: En een 'Swiffer' nog wel! Volgende keer maak ik koffie verkeerd voor je.

V@nM@n zei

Ze zeggen wel eens er gaat niets boven een schone kooi...

Enno Nuy zei

... tot het weer zover is: drie seizoenen verder zijn we dan. Welk boek lees je?

Anoniem zei

Boten worden ook sneller vies, vind je niet? Vind ik tenminste, sinds ik er op woon.
Maar om nou de hele tijd uit te stellen om naar huis te gaan....Misschien moet ik hem gewoon in een schiphuis verstoppen :)
Het klinkt in ieder geval goed, vrienden op bezoek, drankje erbij, bergje zon.
Misschien is het slimmer om je voorbeeld te volgen en gewoon op te ruimen..komen die zon en die vrienden vanzelf.

Gerhard zei

@V@nM@n: Zo is't maar net!

@Marius: Of een weekend... Ik las Gerald Seymour: A line in the sand. Geen Goethe...

@Jowi: Dat is inderdaad zo, helemaal als je aan een kade ligt. En in een schiphuis is het weer koud en klammig. En ja, mensen komen graag op een nette boot.

Anne-Marie zei

Ja boot schoon en dan met de kippen op stok. Ik moet toegeven dat na weken op het bootje gewoond te hebben ik de afgelopen drie weken thuis wat moeite had met slapen. Maar afgelopen weekend met de herrie van de kermis op de achtergrond heb ik weer twee boerennachten gemaakt. Met de kinderen op stok en doorslapen tot de buren herrie gaan maken... heerlijk!

Anoniem zei

wij zitten ook in langweer, kom maar es op de beerenburg.

Gerhard zei

lijkt me leuk, maar ik weet niet wie/waar je bent!