donderdag 4 oktober 2007

Gandhi *

En zo lag er op Gandhi-dag (2 oktober) ineens een boekje bij ons op de kamer. De autobiografie van Gandhi. Dat heb je zomaar, natuurlijk, met de grote groep Indiërs die hier rondloopt. Ik mocht het lenen en ben er net aan begonnen. Ik zal er zeker niet zo'n samenvatting van kunnen geven zoals bijvoorbeeld Marius zo mooi kan. Maar wie weet, probeer ik eens een klein stukje. Er is vast wel íets waar mijn gedachten achter blijven haken, het zou niet best zijn als dat niet zo was. Wat in ieder geval al wel bijzonder is: tot nu toe ging het altijd óver Gandhi als ik eens iets over hem zag of las. Nu zit ik ineens in zijn hoofd. Je ziet, ik ben geen geroutineerde autobiografie-lezer. Het is een nieuwe ervaring. Ik zal deze winter eens proberen meer nieuwe leeservaringen op te doen. Ik krijg in ieder geval materiaal genoeg aangeboden via de diverse bezoekers van mijn site.

4 opvarenden:

Anoniem zei

Een buitengewoon boeiend en inspirerend man is Gandhi geweest, de film over hem is ook zeer indrukwekkend

Anoniem zei

Gerhard, je hebt een eigen stijl van presenteren en die is meer dan leesbaar. Zit je in zijn hoofd, dan kun je hem volgen en krijg je nieuwe gezichtspunten.

Anoniem zei

De film heb ik een paar keer gezien ... een fascinerende persoonlijkheid

V@nM@n zei

Ik denk dat Gandhi ook een stukje van de wereld geschiedenis heeft geschreven.