woensdag 3 oktober 2007

Gisteren landde ik

Gisteren landde ik
hier
weet je het nog
de zee sprong op
en kwispelstaartte
wild het zachte schuim
met volle handen
sproeiend in
mijn gezicht.

(Shrinivāsi, dichter van de ontmoeting)

Zomaar even een mooi zeegedicht, dat vandaag met mij werd gedeeld.

10 opvarenden:

Anoniem zei

zo. das heel wat beter dan de 'dichter aan zee' die hier de kabelkrant doorgaans vervuilt ; )

ik las btw in je reactie@mijn reactie dat er idd nog hoop was... mooi =) hoop doet echt leven...

Anoniem zei

Mooi gedicht, zeker. Las het vijfmaal hardop, tijfel sterk bij het woord kwispelstaartte, zag liever: en schudde wild ...

Gerhard zei

@Inge: Laat eens lezen wat die te melden heeft! ;-)

@Marius: Tja, maar zo heeft de dichter het niet geschreven. Ik vind kwispelstaartte wel ondeugend klinken. Die stoute zee!

V@nM@n zei

Ik zie het meer als een beetje waterig...

Gerhard zei

@V@nM@n: Een meer ís ook een beetje waterig! ;-)

Anoniem zei

Bij 'kwispelstaartte' moest ik aan een zeehond denken :-)

Anoniem zei

toeval besta nie...
krijg vandaag 't zelfde gedicht over de mail.
Jij toch ook niet van Frisse Wind, wel ?

Gerhard zei

@Cockie: Waar kwispelt die dan mee? :-0

@Anders: Ik niet, maar van wie ik het kreeg wel. 't Is een kleine wereld!

Anoniem zei

Heel erg mooi. Ben je de laatste tijd iets spiritueler geworden, of was je dat altijd al en heb ik dat, blogsgewijs, gewoon over het hoofd gezien? :)

Gerhard zei

@Esther: Hmm, daar moet ik even over nadenken. Misschien is het zo dat ik het altijd wel was en hier niet liet zien. Of misschien verander ik wel wat, sta ik er wat meer open voor. Ik denk van beide wel wat.