dinsdag 2 oktober 2007

Gevlucht

Voor het eerst sinds lange tijd, voor zover ik mij kan herinneren is het zelfs nog nooit voorgekomen, ben ik tijdens een evenement van de boot 'gevlucht'. Naar huis gegaan dus. Vrijdagavond zijn we er maar niet eens heengegaan en zaterdag zijn we na de wedstrijden meteen van het Starteiland vertrokken. De reden was de onophoudelijke regen, waar ik op het laatst helemaal narrig van werd. Ik vind alles prima: koud, donker, harde wind en zelfs buien. Maar een hele dag onafgebroken regen, daar kan ik niet tegen. Mooi rijmpje! We móesten zaterdag ook wel naar huis, voor een feestje en dansles van mijn dochter, maar normaal gesproken hadden we behoorlijk getreuzeld en waren we zo snel mogelijk teruggegaan naar de boot. Nu zijn we lekker thuis gebleven, met een houtvuurtje aan.

Zelfs zondag, toen het weer toch aanmerkelijk beter was, ben ik meteen na de prijsuitreiking met de boot vertrokken. Dit leverde tal van verbaasde blikken op. Normaal zijn we er als één van de eersten en bijna als laatste weg, nu zagen diverse vrienden en kennissen voor het eerst in lange tijd onze boot in varende toestand. Het officiële zeilseizoen is voorbij, afgelopen. Er komen nog wat losse dingetjes en misschien nog eens een weekje varen. Nu gaan we weer op een andere manier van onze boot genieten!

10 opvarenden:

Anoniem zei

De tijd voor knusse binnenbezigheden breekt weer aan. Ik vind het wisselen van de seizoenen en alle daarbij behorende wisselingen in leven en tijdbesteding een van de mooie dingen van ons klimaat.

Anoniem zei

kom kom, 'n beetje regen...
waar hebben we 't over ?
...
party pooper !

;-)

Nee, lekker schuren en krabben van de winter.
radiootje aan
stof all over the place (face)...
been there.

V@nM@n zei

Ik kan ook alles hebben, behalve voortdurende regen...

Anne-Marie zei

Raindrops keep falling on my head,
Just like the guy,
Whose feet are too big for his bed,
Nothing seems to fit.
.....
But I'm never gonna stop the rain
by complaining, because I'm free,
Nothing 's worrying me...

Tada.

Gerhard zei

@aargh: Helemaal mee eens, ik heb er laatst ook al eens over geschreven...

@Anders: done that...

@V@nM@n: Nee, dan vandaag. Dat was nog eens een mooie dag!

@Anne-Marie: It won't be long till happiness steps up to greet me
Maar ik ben heus al wel heel gelukkig hoor! Want ik heb fijne mensen om me heen.

Anoniem zei

Houtvuurtjes winnen het nu eenmaal van boten, het duurde gewoon even voor je dat door had. ;)

Anoniem zei

Maar hoe ga je dan op een andere manier van je boot genieten? Hebben jullie isolatie en dat houtvuur aan boord?

Anoniem zei

Ik vind het juist mooi dat je ook verbaasde blikken achterlaat.

Gonda zei

Soms is er zo'n mooie Indian Summer, dat nog zomer lijkt. Ook het gevoel wat daarbij hoort. Met dit weer *kijkt naar buiten en ziet de regen tegen de ramen slaan* is het buitenleven definitief voorbij....

Gerhard zei

@Wenz: Van sommige boten zou je ook wel eens een haardvuurtje wíllen Maken!

@Jowi: De strakke zeilkalender is afgelopen, nu kunnen we weer eens tochtjes varen en nog meer doen waar we zin in hebben. En inderdaad, er moet ook wat geklust worden.

@Marius: Grappig hè? Moest ik vaker doen, wat onvoorspelbaar zijn.

@Goentah: Het kan in oktober, en zelfs november, nog van dat heerlijke weer zijn. Ik hoop dat we dan nog even weg kunnen.