zondag 28 oktober 2007

Wakker

Hier krijg ik nou slapeloze nachten van:'Huh!', denkt u nu. Hoe kun je van een gehekkelde sloot nou wakker liggen? Het woord 'hekkelen' verdient misschien enige toelichting. Zo noemen we hier het schoonmaken van de sloten in het najaar. Ik denk dat het een Fries woord is, vandaar dat ik het even toelicht. Gelukkig doet de gemeente onze helft ook wanneer ze hun eigen helft doen, respectievelijk de rechter- en linkerkant van bovenstaande sloot. En ze halen tzt ook de rotzooi op die daar linksboven verzameld ligt.

Toegegeven, van een gehekkelde sloot op zich lig ik ook niet wakker. Er is nóg een ingrediënt nodig, namelijk dit: U ziet zo dat deze hond niet echt blij is. Eigen schuld zou ik zo zeggen. Moet je maar niet uit vieze omgewoelde sloten drinken. Of kauwen op Lisdodde-wortels met vieze blubber er aan. Alles ongetwijfeld erg aantrekkelijk voor een hond. Onweerstaanbaar zelfs. Maar dan moet je ook niet piepen als je 's nachts buikkramp krijgt. En buikloop.

En piepen, dat doet ze nou juist wel! Zo om de paar uur, nu al voor de derde nacht op rij. En ik ben de enige in huis die er wakker van wordt. Dan moet mevrouw er even uit, legt een klein prutje ergens neer en kan weer naar binnen. Ik kan wel zeggen dat we hier samen bijna jaarlijks last van hebben. Als het vannacht nog niet over is moeten we morgen maar even naar de dierenarts. Gelukkig mag ik dan een uurtje uitslapen. Heb ik wel nodig.

4 opvarenden:

bl@nkie zei

Ben jij er ook zo een die alles hoort in huis en rond het huis en dan als enige ook nog wakker wordt en de rest heerlijk door blijft slapen... Gelukkig! ;-)
Wel sneu voor het hondje... ze zal er wel niet van leren. hehe..

Anoniem zei

Oh.. dat doen hondjes toch eenmaal? Ik vind het wel zielig.
Bericht voor het hondje:
* Je mag best piepen hoor! *
;-)

Anoniem zei

Ze ziet er inderdaad uit alsof ze 't bijna in d'r broek doet... Aghossie!

Gerhard zei

@Bl@nkie: Ik was ook altijd de enige die mijn dochter 's nachts hoorde huilen. Kwam gelukkig niet vaak voor!

@Stoere Schrijfster: Van mij mag het ook hoor! Ik stap met eindeloos geduld elke keer weer uit mijn bed. Ik sta er zelf versteld van!

@Puur Kaat: Deze hond is zó expressief, je leest er alles aan af.