maandag 19 november 2007

Griep en koorts

Ach, vergeeft u mij indien ik vandaag iets anders klink dan normaal, er is een poëtisch soort van stemming over mij gekomen. Mijn kind is vannacht ziek geworden, terwijl zij gister toch nog zo vrolijk ronddraafde op de jaarlijkse sport-en-spel instuif van de Flitsclub. En daarna het heerlijke en gezellige etentje bij Margje, met een stuk of twintig gezellige mensen, waarvan ongeveer de helft kinderen, om ons heen. Het was een mooie dag, waarop ik er ook nog in slaagde de plintjes in haar kamer aan te brengen, zodat er weer een klusje van de lange lijst afgestreept kon worden.

Ondanks het mooie weer zag ik wel aankomen dat een gezellige wandeling er dit keer, in tegenstelling tot vorige keer, waarschijnlijk niet inzat en om daar nu een hele dag om te hangen, daar was ik door het plint-gedoe wat te onrustig voor.

En toen werd mijn dochter vannacht ziek. Ik schaam mij te vertellen dat ik dit keer niet wakker ben geworden van de nachtelijke toestanden die dat met zich meebrengt. In mijn eigen verwarrende dromen drong wel iets van onrust door, het was een merkwaardig geheel. Omdat Maria verplichtingen elders heeft, besloot ik vandaag thuis te blijven en vandaaruit te werken. Maar nu krijg ik die vermaledijde laptop niet aan het netwerk, waardoor een hele ochtend al naar de filistijnen is.

13 opvarenden:

Anoniem zei

heeft vriendje ook altijd, dat àls ie dan eens een keer thuis wil werken, 'het niet werkt'...

beterschap voor 'je kind'.

Anoniem zei

Gezellig toch, thuiswerken, en ach, die laptop.... als je maar fijn wat blogjes kunt lezen via je gewone PC, dan komt alles weer goed. Sterkte met het zieke kind, komt goed, komt goed...

Anoniem zei

beterschap , hier is ook kind ziek.
oorpijn ,keelpijn en koortsig.


zo nu heb ik dus gereageerd ;-)

Gerhard zei

@Inge: Dank je. En dat met die laptop heb ik maar opgegeven...

@Ilse: Ik bezoek tegenwoordig de avontuurlijkste websites ooit!

@Anoniem: Ha, dat is heel mooi! Moet je vaker doen, gezellig! En beterschap met je kind, ze hebben elkaar toch niet aangestoken?

Anne-Marie zei

Het was een inspannende dag gister. Zowel fysiek als mentaal voor de kinderen.
De oudste werd ook niet helemaal lekker wakker. En de mama... we eten restjes vandaag, genoeg gekookt de afgelopen dagen.

John zei

Ik zou niet anders meer willen dan thuis werken.. Is gewoon een heerlijk leven

Anoniem zei

hopelijk vlug beter , op alle gebied ! spijtig dat mijn partner niet thuis kan werken, zou hem 3 à 4 uur besparen per dag ! stress stress... Hij is trouwens vandaag ook redelijk verkouden... virussen op komst ?

Anoniem zei

Beterschap voor je dochter!

Anoniem zei

Oh, voordat ik ga, keek ik even snel op uw site en merde, il est la he? C'est WW!
Verdraaid nog aan toe, ik hoop dat ik evenwel de slaap kan vatten. Beterschap met uw schone dochter, heer Gerhard!

Anoniem zei

Beterschap dan maar! En hoop dat het allemaal een beetje is meegevallen, met de dame en de laptop! maar natuurlijk de dame als eerst

Anoniem zei

't Lag toch niet aan die Zalm/Tonijn-terrine ?
Nee joh...
't zijn vast de hormonen.

..of die sport & spel instuif,
met die breezers op 't toilet...

bl@nkie zei

Bij ons op het werk beginnen er nu ook een aantal last van griep verschijnselen te krijgen. Zal de tijd van het jaar zijn. Beterschap daar...

Gerhard zei

@Anne-Marie: Het was te zien en te proeven dat je er een hoop werk van hebt gehad!

@Redstar: Ik zou het ook wel willen, maar het is met mijn werk niet altijd praktisch.

@Lut: Dat is erg veel reizen voor 8 uur werk. Ik ben in totaal een uur per dag onderweg.

@Esther: Dank je, het gaat al weer veel beter met haar.

@Catherine: Maakt u zich geen zorgen, dat is slecht voor de kwaliteit van de foto's!

@Sillyme: Ik heb de laptop aan de kant gezet en verder alleen leuke dingen gedaan. (Nou ja, kastjes gesopt...)

@Anders: Het was vast niet het eten, er gaat weer iets rond.

@BL@nkie: Dank je. Ik geloof dat er meer van haar klas ziek zijn.