zondag 4 november 2007

Wederom klussen

Tjongejonge, het is me wat. Na zo'n lang seizoen varen, hopen de klussen zich wel erg hoog op. Bovendien eist het kippenhok de nodige aandacht op. Laatst meldde ik hier last van een insluiper te hebben, dus moest ik zaterdag eerst 5 meter sleuf van 50 cm diep graven om kippengaas in aan te brengen. Dat is allemaal gelukt, de vraag is nu alleen of ik iets heb buitengesloten of dat het nu permanent binnen moet blijven. De tijd zal het leren. De resterende 8 meter doe ik een andere keer.

Ook jagen de Gamma-aanbiedingen mij een beetje op, zodat we eindelijk ook maar eens laminaat voor de slaapkamer van onze dochter hebben gehaald. Ze heeft zelf een mooie vloer uitgezocht. Er lag al veertien jaar vloerbedekking die het nodige heeft meegemaakt. Bovendien is ze wat allergisch voor huisstofmijt, dus werd het hoog tijd de oude vloerbedekking er uit te halen. Als aan het eind van de maand de timmerman komt om onze hal-met-vide op te knappen, kunnen we het mooi gebruiken om de vloer te beschermen.

Aan het eind van al dit gedoe heb ik mezelf getrakteerd op een lekker bad en ben daarna met de hond naar het Kolmeersland gevaren om daar even te wandelen. Er was verder (bijna) niemand. Heerlijk. Voor mijn geestesoog en -oor verschijnen dan de beelden en het geluid van de Sneekweek of de andere heerlijke weekenden die we er hadden. Dat scherpt het contrast met de stilte aan en maakt dat ik er des te meer van geniet. Maar ook een beetje mijn vrienden en vriendinnen mis. Die hebben 's winters ook behoorlijk wat in te halen. Helaas was mijn koelkastje leeg, iets te rigoreus opgeruimd. Daar moet binnenkort weer even een sixpackje in! De schade heb ik thuis ingehaald.

PS: Die kleuren zitten er ook al veertien jaar in, maar mijn dochter houdt niet van veranderingen. Ze is een Leeuw, maar ze had Maagd moeten zijn! Ik schilder het met liefde over, maar ze wil niet...

2 opvarenden:

Anne-Marie zei

Hard gewerkt, mooi geworden hoor!
Ik heb een zoon die stier is, vindt het al moeilijk om afscheid te nemen van zijn dekbedhoes.
Oh en wat betreft dat sixpack, ik kan een slechtere manier verzinnen om de "bootspullen" in de gang op te ruimen.

Anoniem zei

Dat zeg ik toch, bij de Gamma....