dinsdag 4 december 2007

Irritatie

Over het algemeen sta ik wel bekend als goedmoedig, dacht ik. Alleen als ik niet goed in m'n vel zit ken ik wel periodes van snelle opvliegendheid, maar dat is al lange tijd niet meer aan de orde. Op dit moment voel ik me dus redelijk verdraagzaam. Er zijn echter twee dingen waar ik niet goed op blijf reageren: onredelijke mensen en als mensen met hun vingers aan mijn spullen zitten. Die parkeerwachters van zaterdag waren/deden beide vond ik, dus ja, toen werd ik wel even boos.

Waar ik dus ook niet zo goed tegenkan, niet dat ik ontplof maar het kriebelt in mijn hoofd, is dat Blogger steeds dingen verandert aan mijn blog. Dingen waar ik het niet mee eens ben, maar ook niks aan kan doen. Zoals het reageerding. Maar ook dat ineens allerlei tags in mijn teksten staan als ik een plaatje toevoeg. Ik ben vrij precies daarin, dus ik zit de hele tijd weer te corrigeren. Overigens merk ik net dat dat weer hersteld lijkt te zijn! Het is mijn dagelijks werk om aan een systeem te sleutelen en dingen te veranderen. Maar om die aanpassingen wordt altijd gevraagd.

Serendipity staat klaar, mijn URL staat klaar, server in principe ook. Dus wie weet, ga ik binnenkort verhuizen. Lekker eigen baas zijn. Dat er niets verandert, tenzij ik het zelf doe. Het is alleen zoveel werk om die 300+ berichten en reacties over te halen. Op sommige daarvan ben ik toch best nog trots... (hoewel niemand ze ooit meer leest)

9 opvarenden:

Anoniem zei

Heeft Serendipity geen blogger-importeer functie,
zoals Wordpress ?

Anne-Marie zei

Ik lees het al ik moet nog veel leren. Hyves, importeren, systeemsleutelen.
Was alles maar zo eenvoudig als een brandstoffilter verwisselen.

Anoniem zei

ik zeg toch : doen. ik heb m'n halve archief ook nog bij web-log.nl staan, maar idd... geen haan die er naar kraait... alleen ik. alleen af en toe.

Anoniem zei

Met aandacht lees ik je log omdat ik punten van overeenkomsten merk in denken en aanvoelen. Neen ikzelf ben niet de goedmoedigheid zelve zoals jij, geen zachtzinnigheden aan mij besteed, geen lieftalligheid. Niet veel goeds te verwachten van mij, maar ik ben een en al vuur voor wat ik sta voor wat ik voel, zoals jij beste Gerard zoals jij. Met groeten

Anoniem zei

Het is idd weer anders dan de vorige x op je blog. Wel vreemd hoor, doen ze bij weblog nooit, zomaar dingen aanpassen. Alhoewelsss. ik zit al een half jaar met een reclamebalk boven mijn hoofd. Maar da's buiten mijn weblog, dus dat kennet.

Sjoerd zei

Ik werk met serendipity en ik weet zeker dat je al die logs kunt verwerken. Is het niet direct dan kan dat altijd via een rss import.

Gonda zei

Ik vind dat ongevraagd veranderen ook irritant. Maar aan de andere kant vind ik zo'n voorgebakken blog wel makkelijk.
Waarschuw je wel even als je over stapt?

Anoniem zei

Ik voorzie een grote uittocht bij Blogger. Twee keer achter elkaar reageren lukte me laatst ook al niet, na de eerste keer ging de boel op gewoon slot.
Misschien leren ze ervan als veel mensen opstappen.
Succes met de voorbereidingen.

Gerhard zei

@Ander: Ja, dat is er. Maar aan de praat krijgen met blogger is nog even een kunst.

@Anne-Marie: Voor anderen is zelfs een brandstoffilter een uitdaging!! ;-)

@Inge: En de googlelaars natuurlijk!

@hbrp: Ha, welkom! Als je hier maar wél goedmoedig bent!! ;-)

@Ilse: Die schijnt er ook wel af te kunnen via een truuk...

@Me!: Ja, dat had ik ontdekt. Maar het wil nog niet goed. Leuke uitdaging!

@Goentah: Tuurlijk, jou wil ik niet kwijt hier of daar! ;-)

@aargh: Misschien heb je gelijk. Maar ik begrijp het wel. Soms is het moeilijk je 'kindje' los te laten en te stoppen met sleutelen er aan.