maandag 3 december 2007

Sinterklaas

Ja, het was hier een beetje stil de afgelopen dagen. Dat kwam vanwege het Sinterklaas vieren bij ons thuis, gister. Helaas is de laatste gelovige, mijn neefje, inmiddels ook te groot geworden, zodat er nu een verzameling ongelovigen bij elkaar zat. Dat maakt het gelijk een heel ander gebeuren. Niet meer stiekem pepernoten strooien als er niemand kijkt, niet meer plannen smeden om de pakjes op raadselachtige wijze bij de deur te krijgen, niet meer mijn neefje een beetje stangen en meer van dat moois.

We hadden het wegsluipen en aanbellen natuurlijk ook wél kunnen doen, maar dit jaar was het weer er écht niet naar. En dat van die pepernoten vond ik wel prettig. Onze hond wordt er altijd helemaal gek van. Tijdens het strooien moet hij altijd de gang in, maar na afloop ruikt hij ze overal. Met name onder de bank en kast. Die dingen komen overal terecht. Want als ik strooi, doe ik het goed!

Zaterdag was dan ook een hectische dag met het boodschappen doen en het kopen van kleine cadeautjes. Inpakken en gedichten maken, die ook dit jaar weer heel mooi gelukt waren. De enige schaduw was de parkeerprent die ik kreeg. Verdorie, daar baalde ik wel van. En eigenlijk omdat de auto 30 cm teveel naar rechts stond. Nou ja, ook weer wat geleerd zullen we maar zeggen. Verder was het een mooi weekend. Als gezin gaan we het fijn met de kerst vieren, hebben we elk feest wat.

8 opvarenden:

Anoniem zei

Je krijgt van mij dezelfde reactie, als bij Anne-Marie:

'zal blij zijn als die ouwe gek terug is naar Spanje, Dieuwertje Blok weer voor een jaar in de kast en als je weer gewoon kunt winkelen, zonder lastig te worden gevallen door zwartgeschminckte naïvelingen met een mislukte alpino en 'n jutezak vol naar jute riekende, sloffe kruidnoten...

En ik kan ook geen papiermaché meer zien !

Even off topic:
bedoel je zo'n lijstje met recente reactie's (in je commentaar bij IlsesTao) ? Dat kan ook in Blogger. Ik heb dat gemaakt op
http://saltyletters.blogspot.com
even googlelen met 'recent comments in blogger' voor het scriptje.

Anoniem zei

ps. kut van die bon...

Anoniem zei

Eigenlijk is het met grotere kinderen leuker, dan doet iedereen mee.
Wat is er trouwens aan de hand met Blogger? Als niet-lid kun je geen url meer achterlaten.

Sjoerd zei

Die kadootjes bij het parkeren kun je missen als kiespijn...

Anne-Marie zei

Ongelovigen!
Sinterklaas bestaat gewoon van de derde zaterdag in november t/m 5 december.
Gewoon veel geheimzinnigheid, dichte deuren, spontane cadeaux in schoenen en zwarte voetstappen op de vloer.
Geen gelovigen, geen cadeaux.
Da's mijn mening!!
Enneh, dan krijg je nog eens een mailtje van je zoon of vader dat begint met "lieve sinterklaas".....

Gerhard zei

@Anders: Nee, ik bedoelde de alt tekst bij de mouseover. Maar wat jij zegt is ook leuk te weten! Ja, heel kut, ik baal er nog van...

@aargh: Ja, maar dan nog een ietsje groter dan nu. Vervelend van die blogger. Ze moeten eens ophouden te rotzooien. Zitten vast progammeurs zich te vervelen daar.

@Me!: Ja, ik heb de dames dan ook fijne feestdagen gewenst. (Eén was een vent, maar ik deed net of ik dat niet doorhad. Hihihi)

@Anne-Marie: Je hebt een punt. Volgend jaar maar weer.

John zei

Bah, en het is geld waar je lekker van kunt gaan eten zo ondetussen, want goedkoop is het niet zon papiertje..

Anoniem zei

wij zitten nog vol verwachting te zitten! Hij komt hier als het goed is morgen!! Joepie!

groetje Sillyme