maandag 31 december 2007

Oudjaar

Vanmorgen om acht uur stond de dorpsjeugd al voor onze deur met hun carbid-bussen te knallen. Dat was wel een beetje vroeg, vast wraak omdat ik ze laatst op een avond weggestuurd had toen ze het nodig vonden om na elven hun spullen alvast te testen. Als je er wat van zegt loop je gevaar dat je zwaar de pineut bent tijdens de jaarwisseling. Nou ja, we zien wel, het hoort er een beetje bij.

Wat er ook bijhoort is het oliebollen bakken. Leuk werk, ik doe het ieder jaar. Ik bak een paar honderd oliebollen die we dan daarna hier en daar tegen betaling van een borreltje en een gezellige zit komen afleveren. We doen het iets anders dan in het verleden, toen ik het nog met twee vrienden deed. Door omstandigheden is dat nu niet meer zo, dus maken we het op een andere manier gezellig.

In ieder geval wens ik iedereen die hier leest een heel fijn uiteinde en alle goeds voor het komende jaar!

10 opvarenden:

Anoniem zei

voor jou en je gezin ook de allerbeste wensen voor het komende jaar en vooral wens ik je fijne dagen, alle dagen.

Sjoerd zei

moge 2008 een jaar van vrede en respect worden voor iedereen...

Anoniem zei

Dat 2008 maar een heel mooi jaar mag worden en dat je 2007 op een mooie manier kan afsluiten.

Zeekraai zei

Há... wij staan ook te bakken.
Buiten, onder 't afdakje.
Vuurkorfje aan,
glühweintje erbij.
En de top 2000 aan.
Geen carbid.
Tot nu toe dan.. ;-)

Alvast 'n lokkich nijjier !

Anoniem zei

Hier knalt het al de hele dag aan alle kanten, carbid en gewoon vuurwerk. De straten zagen er vanmiddag uit alsof we de oudejaarsnacht al achter de rug hadden, dat belooft nog wat voor vanavond.
Eet niet teveel oliebollen, goed uiteinde!

Anoniem zei

Gerhard, de beste wensen voor 2008.

Anoniem zei

Een heel fijn en geweldig 2008 gewenst voor jou en je gezin!

John zei

De aller beste wensen voor dit nieuwe jaar! dat het alles mag brengen wat je nodig hebt..

bl@nkie zei

Voor jullie ook het allerbeste in 2008. Heerlijk olliebollen eten, alleen het bakken vind ik minder. Mijn ouders zijn er dit jaar ook mee gestopt, dus we hebben ze maar bij de bakker gekocht. Die smaakten dan ook wel weer ontzettend lekker.

Gonda zei

Gelukkig nieuwjaar! Al misselijk van de oliebollen? :-) (Of de drank?)
Anyway, het allerbeste!