maandag 14 januari 2008

De laatste loodjes

Eerst even dit voor de belangstellenden: Hella heeft haar tweede wereldoorlog stukje geplaatst. Ik vind het erg goed en ben heel trots op haar.

Zo, vanochtend kon ik even uitrusten op m'n werk, alhoewel het daar ook behoorlijk hectisch was, de uren vlogen voorbij. Zaterdagochtend begonnen we met het leeghalen van onze voormalige slaapkamer, wat nu ons kantoortje beneden is. De kleding- en linnenkasten staan er nog wel, plus een boekenkast vol ordners en allerlei andere rommel. En het computermeubel natuurlijk.

Alles moest eruit, omdat we er een laminaatvloer in wilden leggen. Er lag nog een zeil in waar we het allang mee hadden gehad. Echt nog zo'n slaapkamerding. Het bleek een mooie ondergrond voor het laminaat. De hal, de badkamer en de woonkamer kwamen vol rommel te staan, het is onvoorstelbaar wat er dan uit zo'n hokje komt. Met de boot heb je dat in het najaar ook altijd. Oh ja, en het moest om half vijf klaar, omdat we een etentje hadden met een gezellige groep mensen.

Terwijl ik met de vloer bezig was, kon Maria intussen door de klerenstapel heenworstelen om te zien wat er weg kon en wat er bewaard moest blijven. Heerlijk vind ik dat, eens goed opruimen. Fase 1 was mooi op tijd klaar, zodat ik zondag met de plintjes bezig kon, dat was ook nog een heel gedoe. Plus de kasten weer monteren en alle spullen terugplaatsen. De hal moest beslist weer ruim zijn, want vandaag kwam de stucadoor om alles netjes af te werken. Die was in een ochtend klaar, zodat ik 's middags eindelijk aan de slag kon om het plamuur- en schilderwerk te doen.

Morgen heb ik 'vrij', kan ik lekker aan de slag in huis. Als ik een beetje doorwerk komt het helemaal klaar. Jullie zijn vast heel nieuwsgierig naar de foto's! ;-)

6 opvarenden:

Anoniem zei

nou eigenlijk wel. zeker na die van laatst, dus werk 's door en laat zien dat resultaat ; )

Sjoerd zei

Wij zijn helemaal niet nieuwsgierig, maar het wordt wel tijd....

Anne-Marie zei

Oude administratie naar de versnipperaar, oude kleren naar het Leger des Heils en de bouwstress naar het verleden.
Een nieuw jaar, een opgeruimd begin.
Genieten!
Tot de volgende klus...

Anoniem zei

Kom maar door met die foto's! :)

Anoniem zei

Echwel!

Anoniem zei

't Leukste is om alles weer in te richten.
Apparatuur aan te sluiten.
Boekjes en spulletjes weer op z'n plek.
Hopen dat alles weer werkt...

En na twee maanden
is het bij mij gewoonlijk
alweer een bende ! :-)

Ach, als ik zelf maar alles weet te liggen...