donderdag 3 januari 2008

Goede voornemens

Eigenlijk doe ik niet aan goede voornemens, maar ik heb er toch een gemaakt. Volgende oudjaarsdag ga ik niet eerst de garage opruimen om ruimte te maken voor het oliebollenbakken. Dat moet eerder. Een week of zo. Dit keer liep ik 's middags krom door het vele bukken en het gesleur met zware spullen. Ik was daardoor blij dat de laatste van de 213 bollen (acht pakken) de pan ingingen. En eigenlijk was dat jammer, want het was erg gezellig!

Wel heb ik voor het eerst in twintig jaar op nieuwjaarsdag meteen de, speciaal hiervoor bestemde, oude frituurpannen goed schoongemaakt. Dat is me nog nooit gelukt en het scheelt een hoop extra gedoe op 31 december aanstaande. Het wordt zo nog wel eens wat!

13 opvarenden:

Anoniem zei

Wat dapper allemaal. En die 213 oliebollen? Zijn die inmiddels ook eh....opgeruimd? Ik vind dat een nogal indrukwekkend aantal!

Anoniem zei

Da's goed dat je 't zegt...
die staat nog vuil buiten.

Anne-Marie zei

Ik kom met liefde volgend jaar helpen met opruimen en bakken.
Ook dat is natuurlijk onderdeel van traditie.
wat leuk dat jij het bakken ook nog steeds in de oude pan doet, ik ook, volgens mij worden ze daar ook lekkerder door.
Goed gereedschap is het halve werk, toch?

Sjoerd zei

Als ik nou volgend jaar kom helpen opeten...

Gerhard zei

@aargh: We hebben er een heleboel uitgedeeld aan familie en vrienden, in ruil voor een borrel!

@Anders: Als je niet oppast staat die er volgend jaar nog...

@Anne-Marie: Lijkt me heel gezellig! Ik bak wel in een oude electrische! Supermakkelijk en het halve werk inderdaad.

@Me!: Prima, doen we een blog en nieuw!

Anoniem zei

Een USB-frituurpan. Is dat wat?

Anoniem zei

213 ?!! hoe lang heb je staan bakken (frituren ?) joh ?!! ik heb er dit jaar 0 gehad. net als vorig jaar. en dat jaar ervoor. ik kan ze gewoon niet wegkrijgen... zelfs niet met krenten (rozijnen ?)...

Anne-Marie zei

@inge
Nou met een goed recept kun je er niet van af blijven. Dat verzeker ik je!

Gerhard zei

@Inge: Met 2 pannen 16 per keer, gaat best snel. Anderhalf uur of zo. En heet uit de pan zijn ze toch echt het lekkerst!

@Anne-Marie: Ik doe gewoon pakken oliebollenmix, maar ook die smaken prima hoor!

Anoniem zei

Ik spreek jou volgend jaar, ergens in december!

Gerhard zei

Dat wordt een gezellig oudjaar dit jaar!

Anoniem zei

Ha! In plaats van 365 dagen wachten met de garage opruimen, heb je je goede voornemen meteen uitgevoerd en op dag 1 van het nieuwe jaar al de pannen schoongemaakt! Wat een ommezwaai zeg, als je al je goede voornemens zo rigoureus aanpakt, dan mag je trots op jezelf zijn. :D

Maarre... volgend jaar kom ik ook wel helpen met oliebollen opeten. :P Dit jaar hadden wij er veel te weinig, snik! :)

Gonda zei

Is de frituurlucht om je heen al weggetrokken? ;-)