dinsdag 8 januari 2008

Oranjekoek

Afgelopen weekend hadden we een afscheidsetentje bij een van onze Indische collega's. Het was erg lekker en gelukkig niet te heet. Bovendien was het erg gezellig en dat is toch het belangrijkste. Opvallend is wel dat Indiërs, tenminste degenen die ik ken, erg van zoet houden. 'Sweets', gebakjes en dergelijke, daar kun je ze midden in de nacht wel voor wakker maken, dacht ik zo.

Eén van de Indiërs had zelfs enkele oranjekoeken mee naar huis genomen toe ze op vakantie daarnaartoe ging. Zonder garnering erop uiteraard, de slagroom had ze mee in spuitbussen. Haar familie had het erg lekker gevonden. Ik vind dat wel een kostelijk idee, zo'n Indische familie daar ergens in de binnenlanden, lekker aan de oranjekoek!

5 opvarenden:

Sjoerd zei

Daar gaan de goede voornemens....

Gonda zei

Een oranjekoek (raar eigenlijk, ze zijn roze!) is puur het lekkerst. Laat die garnering maar achterwege!

Anoniem zei

sorry, beetje blond... wat is oranje koek? nooit van gehoord!
groetje Sillyme

Gerhard zei

@Sillyme: Jôh, en er is nog wel een plaatje bij! Het is een Friese 'lekkernij'. Moet je eens langskomen, krijg je een stuk!

Anoniem zei

Oranjekoek ? Ook nooit van gehoord. Smaakt dat dan als peperkoek ?
Maar jakkies , slagroom uit spuitbussen ! Moet ik niet aan beginnen of ik krijg héél véél last van zéér pijnlijke krampen !
Meestal gaat de slagroom er direct af bij mij.