donderdag 7 februari 2008

Vasten

Gister was het Aswoensdag, de eerste dag van de katholieke vastentijd. Wij doen er verder niets aan, maar op Aswoensdag en Goede Vrijdag eten we nooit vlees, en vis bij het avondeten. Toen ik 's ochtends mijn brood klaarmaakte had ik er niet bij stilgestaan en ook nog vleeswaren op mijn boterhammen gedaan. Gelukkig was het palingworst!

5 opvarenden:

Sjoerd zei

Ik heb gewoon een vegetarier gegeten...

Gonda zei

Ach, je hebt waarschijnlijk ook geen carnaval gevierd. Dat compenseert het dan weer :-)

Gerhard zei

@Me!: Een koe? ;-)

@Goentah: Oh, gelukkig. :-)

maria zei

Mmm. wij is wat breed. ik houd me aan de vastentijd, en woensdag dus geen vlees en snoep gehad. Het toch wat teveel snoepen weglaten leverde mij donderdag helaas een hypo op. beter opletten dus. Gelukkig maakte Gerhard de boerenkool verder klaar en kon ik een beetje bijkomen. Bedankt. Maria

Gerhard zei

Jaaah, Boerenkool met chocomel!