vrijdag 16 februari 2007

Verbazing

Mijn blog is niet geheim, maar toch loop ik er ook niet mee te koop. Slechts enkelen in mijn nabije kring weten dat ik hier schrijf en lezen het. En reageren soms, tekeergaan is het ook wel genoemd. Tegen anderen zinspeel ik er wel eens op, maar het kwartje valt niet. Vind ik ook wel weer grappig.

Zelf was ik verbaasd dat ik de honderd stukjes haalde, in gemiddeld iets meer dan één post per dag. Nog verbaasder ben ik door de (vaste) bezoekers die ik al 'heb'. Gewaardeerde onbekenden die min of meer regelmatig mijn eenvoudige schrijfseltjes lezen. En mij soms zelfs hebben opgenomen in hun lijst met mensen die de moeite waard zijn om te lezen. Waardoor ik weer nieuwe bezoekers krijg, die soms een berichtje achter laten. Ik vind dat erg leuk.

Maar in het begin gaf dat druk, kreeg ik de angst om het 'fout' te doen. Inmiddels weet ik dat je het niet 'fout' kunt doen, je doet het op je eigen manier. En dus ben ik ook hier gewoon mezelf.

Waarom ik er precies mee begon weet ik niet, er is veel dat ik gewoon eens op wou schrijven. Maar niet alleen voor mezelf, ik vind het prettig dat het gelezen wordt en dat er op gereageerd wordt. En nu blijkt het moeilijk ermee te stoppen. Is het ijdelheid? Of gewoon omdat het leuk is je gedachten en alledaagse belevenissen op papier te zetten. Ik denk het laatste, ik ga er voorlopig nog maar even lekker mee door.

En nu eerst even een visje halen op de markt.

9 opvarenden:

Anoniem zei

Eerst keerde ik even terug naar jouw 10 november (ik begon 26 oktober). Aangezien ik altijd thuis ben, heb ik ook om de veertien dagen/drie weken een korte verwen-avond, van 5 tot 8 - dan zit ik aan de leestafel bij Grand Café Dudok, eet twee Van Dobbe kroketten met bruin brood, ik zou bij Hemelnietweten waar ze smakelijker zijn, en geniet al lezend van drie of vier keer een cappucinno en mijn onafscheidelijke rokertje. (Het spijt me voor anderen dat ik nog tot dat 'kamp' behoor, al kan ik het ook gerust een aantal uren laten.)
Je zou me onaangenaam verrassen als je zou zeggen het voor gezien te houden. Ik lees niet dagelijks al mijn links, maar Tagelus beslist wel. Overigens excuses dat ik almaar lang van stof ben, ook op mijn weblog, maar zoals je zegt, ieder zijn/haar eigen manier. Nog even, en dan ga ik naar Dudok. (Weet je dat ik soms wel drie keer die word verification moet intikken? Ach, het zij zo.)

Gerhard zei

Die word verificatie is een ramp. (maar het hoeft niet als je in google bent ingelogd).
Nog twee verbazingen van mij, ik noemde ze hiervoor niet: Dat ik ook altijd zo lang van stof ben. "Tjonge", denk ik dan, "wat een stuk weer." Meestal schrijf ik het in één keer op, soms moet ik nog ettelijke keren redigeren.
En de andere, dat jij (waar ík het niet tegen op kan nemen) mijn 'ongeschoolde' log interessant genoeg vindt om er dagelijks langs te komen. Want dat had ik natuurlijk wel gemerkt. Hoe vaak je anderen bezoekt wist ik niet.
Eet smakelijk! (Mijn visje was weer prima).

Gonda zei

Ik heb je nog niet zo lang geleden 'ontdekt', maar vind je huis-tuin-en keukenschrijfsels zeer de moeite waard! Juist omdat het zo alledaags is. (Bedoeld als compliment, hoor!) Misschien vind je jezelf ongeschoold, maar je hebt absoluut een heldere kijk op dingen en je verwoordt ze beeldend.
Het is een soort verslaving, vrees ik, dat loggen. Ik weet er alles van :-) Gelukkig dat je blijft!
Trouwens, misschien dat ik ook mijn wordverificatie weer moet aanzetten, ik krijg de laatste tijd wat spamberichten op eerdere posten van mijn log... Ik kijk het nog even aan.

Anoniem zei

Was hier nog niet eerder, maar 't feit dat 't soms over varen, bootjes en de flits gaat, zal mij zeker doen terugkomen...

Gerhard zei

@Goentah: Bedankt voor je complimenten! Het is inderdaad een soort verslaving. Maar wel een leuke. Ik had ook last van spam-berichten, het is nu over.

@Anders: Toevallig vanavond de jaarvergadering van de Flitsclub gehad. Ik ben webmaster van de site. Heb jij Flits gezeild? In welke?

Anoniem zei

Hebben hier 2 flitsen bij het jeugdzeilen. Vorig jaar nog om 'n 2e hands tuigje gevraagd op jullie tweedehandsmarktpagina...
www.wv-hetwakendoog.nl/jeugd.html

Anoniem zei

Grappig om te lezen dat jij ook niet aan iedereen hebt verteld dat je schrijft op het WWW. Ik heb dat ook niet gedaan en dat bevalt prima, maar ik dacht dat ik een van de weinige was (misschien zijn wij wel een van de weinige...). Enne ik heb niet mijn hele huis vol bloemen bijna altijd wel een bosje, maar je kunt van één bos of één bloem heel veel verschillende foto's maken... ;-)

Gerhard zei

@Marieke: Het gekke is, eigenlijk schrijf je het op juist voor de lezers wat verder weg. Je voelt je niet meer vrij als je hele kennissenkring en familie zit mee te lezen en reageren. Dan is de lol er snel af, denk ik.

Anoniem zei

Ik ben begonnen met m'n logje bij te houden om te blijven schrijven. Ik ben nl. op latere leeftijd een soort van dyslectisch geworden/gebleken (misschien heb ik het altijd al een beetje gehad) en daarom wil ik blijven schrijven/lezen/voorlezen. Als anderen, zoals jij dan ook nog terug blijven komen weet ik dat ik het niet voor niets doe. Hartstikke leuk! Groetjes,Ingeborg