maandag 7 mei 2007

Natgeregend

Ik fiets elke ochtend in een kleine tien minuten naar het treinstation om naar mijn werk te reizen. En, ik geef het grif toe, als het slecht weer is laat ik me wel eens per auto brengen. Mits de situatie 's avonds zodanig is dat ik ook opgehaald kan worden want anders moet ik een half uur terug lopen. Maar alles beter dan in natte kleding op het werk zitten. Vanochtend heb ik me vergist. Een beetje regen, dacht ik, moet kunnen. Ik had beter moeten weten, de regenton was vanmorgen immers al weer bijna vol. En ook is het net of het na een paar honderd meter altijd harder begint te regenen. Nou ja, ik ben al weer bijna opgedroogd en het is nog geeneens elf uur.

11 opvarenden:

Anoniem zei

Geen waterdichte kleding? Je bent toch een zeiler?

Gerhard zei

@Aargh: Nee, ik heb een motorboot, mijn dochter zeilt. Alle spullen zijn dus op de boot. Als ik op de fiets vertrek denk ik altijd dat het wel meevalt. En op een gegeven moment ben je al te nat om er nog iets aan te doen :(

Anoniem zei

Als je er maar geen koudje van oploopt.

Gonda zei

Ik had mijn lelijke regenjack aangedaan, toch maar. Want ook al woon ik op 2 min fietsen van mijn werk, de regen was dusdanig heftig dat 't nodig was...

Anoniem zei

bloos bloos.......45 seconden rijden met de auto!!!

Gerhard zei

@Branwen: Ik hoop het niet!

@Goentah: Bij mij wordt het altijd heftig als ik eigenlijk ook al te nat ben om nog iets aan te trekken. Heb trouwens nooit wat bij me, daarom dus.

@Ingeborg: Ingeborg!!

Anoniem zei

Volgens mij zijn wij waar het regen betreft het meest struisvogelachtige volk op aarde.

Als je alleen al kijkt wat er tegen regen te koop is; alleen maar praktisch spul en op zijn best niet al te lelijk.
Alsof de winkeliers denken: voor die paar regendruppels per jaar gaan we niks mooiers aanbieden. En dat terwijl onze winters voornamelijk uit regen bestaan!
En het geldt niet alleen voor de winkeliers. Ik denk ook altijd 'het zal wel meevallen' en als ik dan druipend op de fiets zit, moet ik vaststellen dat ik zeker niet de enige ben die dacht dat haar zomerschoentjes het buitje wel zouden overleven, net zoals dat dunne vestje zonder jas en niet te vergeten die nonwaterproof makeup (ok Gerhard, van dat laatste heb jij misschien wat minder last, maar toch).

Ik wil dus maar zeggen; ik snap wat je bedoelt!

Gerhard zei

@Jowi: De gemiddeld natste maand in het jaar is trouwens augustus! Zomerse regen beleef je, denk ik, anders. Maar je hebt helemaal gelijk, we zitten zwaar in de ontkenning. En de laatste keer dat ik make-up op had speelde ik voor Zwarte Piet, honderd jaar geleden ;-)

Anoniem zei

Ach, een buitje hindert niet, maar de zon, de regen, het is tegenwoordig zo mateloos. Ik ben al ruim tien uur op het eiland en het is nog geen minuut droog geweest.

V@nM@n zei

Hier liep de regenton zelfs over...

Gerhard zei

@Marius: hollen of stilstaan, zeggen wij wel eens.

@V@nM@n: Ik heb een heel mooi tussenzetstukje in de regenpijp. Als de ton vol is loopt het daarin over.