dinsdag 19 juni 2007

Bijzondere ontmoetingen

Als je dan 's avonds even gaat varen met z'n tweetjes, weet je maar nooit wat je tegenkomt. Eén of ander giga-jacht dat veel te hard vaart met stootwillen buitenboord. Met een rubberbootje eromheen te jakkeren al foto's makend. Waarna de stootwillen toch maar binnen moeten. En daarna nog meer foto's. Ik vond het niet de moeite ook een foto te maken, het ding was groot en lelijk. Ligt kennelijk te koop in Sneek, ze meerden af bij een luxe-makelaar.

Nadat we een tijdje hadden gedobberd op het Sneekermeer, motor uit, kopje koffie drinkend en wachtend tot het droog werd, hebben we ons '
gereserveerd' bordje weer opgehangen. Ik had natuurlijk geen zin dit in de regen te doen. Vergeten foto te maken, dat doen we een volgende keer.

Maar wat ik dan wel weer de moeite waard vond om een foto (met mobieltje, niet zo geweldig) van te maken, was van deze. Het blijft een bijzondere club, vind ik. Met mooie schepen.
Overigens ligt het water in het kanaal gewoon waterpas.
Zo is het beter:

13 opvarenden:

Anoniem zei

daar drijft wat zwart geld, zei mijn dorpsgenoot de belastingambtenaar toen wij in de Maas langs de jachthaven liepen.

Gerhard zei

@fialas: Liepen? Zwommen bedoel je zeker? ;-)

Anoniem zei

wat moet dat heerlijk zijn....'s avonds na het werk nog even varen en koffie drinken op 't water!

Gerhard zei

@Ingeborg: Dat is het ook. Toch doen we het niet vaak (genoeg).

V@nM@n zei

Hier in de maas hebben we tot aan Roermond 32 meter verval... Daar stroomt het dus bergafwaarts.

Gerhard zei

@v@nm@n: Dat weet ik, we zijn er al eens geweest met de boot. Tot een stuk België in. Sluizen met een verval van meer dan 10 meter, een prachtige ervaring. Leuk onderwerp voor een blog, schutten!

Anoniem zei

Met picture-it zet je de boel zo netjes recht.
Maar ach, dit geeft wat spanning, ook nooit weg.

Gerhard zei

@aarg: Ja, ik weet het. Ik gebruik trouwens PaintShopPro. Ik was er te lui voor, misschien doe ik het zometeen nog even.

Anoniem zei

Maar wat GP op het Sneeker meer?

Gerhard zei

@Marius: Ik denk walvissen redden!
Nee, ze voeren in het PM-kanaal, richting Lemmer. Misschien op weg naar Amsterdam of zo. Ik had het ze even moeten vragen!

Anoniem zei

Maar voor de beruchte sneekerwalvis zijn ze te laat, deez is helaas al zo lang uitgestorven dat ons een mythe rest.
Ik vind het trouwens wel een leuk idee dat men dan toch naar beneden danwel naar boven kan varen. :)

Anoniem zei

staat de senseo ook weer recht...

Anoniem zei

*Grijnst* " Overigens ligt het water in het kanaal gewoon waterpas." -> Ghahahahahaa. Daar kan ik nu echt smakelijk om lachen. :D