maandag 25 juni 2007

Voorschot

Afgelopen weekend namen we een voorschot op de vakantie. Zaterdagmiddag, ik was alleen met mijn dochter -die een eerste plaats voer!- aan boord. Op zoek naar een plek om even te borrelen kwam ik een drietal tegen die met koud bier onder de arm op zoek waren naar een rustige plek om het op te drinken. Dat werd dus mijn boot.

Toen ik een half uurtje later Maria even snel had opgehaald vanaf de overkant en we terugkwamen bij de boot was het aantal gasten verdubbeld tot zes. Zo gaat dat en het werd enorm gezellig. Het was de harde kern van de groep mensen met wie we in de vakantie vier weken lang optrekken en 'on tour' langs wat zeilweken gaan.

Intussen kwamen er steeds maar hongerige kinderen langs die wilden eten. Gelukkig was er op één van de andere schepen genoeg nasi mee en heeft de jeugd zich prima gered. We vonden ze terug toen we nog even in het Foarûnder naar de tweede helft van Jong Oranje gingen kijken. Wat ook heel leuk was.

Maar hoogtepunt (naast het ééntje van mijn dochter) was dit weekend toch wel de vier en een half uur die ik zondag met J., een heel goede vriendin, in de Flitsclubsloep doorbracht. Ik schreef al eens eerder over haar. Het weer was soms spannend en mooi, ineens harde wind of een flinke bui. Een paar bootjes sloegen om, maar het ging verder allemaal goed.

En tussen al dit avontuur door, al zwalkend over het Sneekermeer, hadden we weer eens een fantastisch gesprek. We hebben de ramen flink opengezet, dat geeft lucht en ruimte in je hoofd. Passend, in een omgeving waarin daaraan geen gebrek is.

8 opvarenden:

Anoniem zei

Dikke pret,
met J. in de vlet !

Gerhard zei

@Anders: Nee, beter is:
Joepiedepoep
met J in de sloep!
;-)

Anoniem zei

wanneer kom je hier nu eens langsvaren?

Gerhard zei

Lijkt me leuk. Heb ik wel wat GPS coördinaten nodig. Of zo. :)

Gonda zei

In alle opzichten een mooi weekend :-) Je hoofd ook weer opgeruimd. Mooi.

Anoniem zei

Prachtige middag met nog mooiere vooruitzichten! "Mannen zijn vage blipjes aan de rand van mijn radar", iets om over na te denken. En wat een mooie ervaring voor Hella om nr. 1 te zijn, het gevoel van meisjesvader kan niet op!

Gerhard zei

@Goentah: Is de grote schoonmaak ook weer achter de rug.

@Marius: Mijn interesseradar dan. Zeker iets om over na te denken. Heb ik dan ook al veel gedaan. En tot de conclusie gekomen dat er niets mis mee is. Alleen soms lastig invulling aan te geven, maar dat heeft meer met het gevoel van anderen te maken.

V@nM@n zei

Een weekend om op te bergen in je herinneringen...