donderdag 20 december 2007

Afgelopen zondagochtend...

...ging ik wandelen langs mijn favoriete pad aan de noordkant van het Sneekermeer. Ik had geen fototoestel mee, maar met mijn mobieltje maakte ik een paar foto's die ik hier toch even wil plaatsen!


Ondergelopen land, hier kun je fijn rustig schaatsen, er komt nauwelijks iemand.


Dat beestje is natuurlijk Axel, die gaat altijd mee.

Hier heeft toch echt ooit een huisje gestaan. Vorig jaar zelfs nog voor een idioot bedrag te koop. Maar misschien is het verkocht en gesloopt tbv nieuwbouw. Dat was dan ook zowat de enige optie. Alleen het plekje was de moeite waard.

Hier (nou ja, eigenlijk precies aan de andere kant van de sluisdeur links), bij de Tersoalstersyl, maakten we ooit (klik) verscheidene van onze trouwfoto's. Ik sta nu met mijn rug naar waar dat (sluiswachters) huisje van hierboven stond.

Deze bouwvallige boerderij staat ook op een fantastisch plekje...

...met dit geweldige uitzicht over het Sneekermeer.

11 opvarenden:

Anoniem zei

Fraai winterlandschap, maar ook helemaal geen gek mobieltje naar wat ik hier zie!

Anne-Marie zei

Lang leve de techniek, zo kunnen wij ook meegenieten.
De rust en het genieten straalt er in ieder geval van af.

Sjoerd zei

Het zijn toch echt wel mooie beeldjes geworden

Gonda zei

En geen hond te zien. (Behalve... haha, maar je begrijpt wat ik bedoel.) Helemaal alleen met jezelf en alle tijd om zaken te overdenken, of juist niet te denken. Dat zijn bijzondere zondagochtenden.

bl@nkie zei

Best mooie plaatjes met je mobiel. Ze geven iig prachtig het wonderschone landschap weer waar jullie liepen. Btw Kun je daar al schaatsen dan?

Gerhard zei

@aargh: Het is een Samsung U600.

@Anne-Marie: Hier geniet ik van als er geen wateractiviteiten zijn.

@Me!: Dank je.

@Goentah: Heerlijk is het. Op zo'n dag kan ik niets doen als ik niet eerst even heb gewandeld.

@Bl@nkie: Nu nog niet, maar als het zo doorgaat is het daar heel fijn schaatsen. En meestal zijn er maar een paar gezinnetjes.

Anoniem zei

mooi. die trouwfoto ook !!!

John zei

Schitterend mobieltje heb je blijkbaar :-)

Anoniem zei

Mooie foto's, vooral de sfeer die door de kleuren opgeroepen wordt. En de trouwfoto en zeker ook het onderschrift is fantastisch.

Alleen... ik ben waarschijnlijk te kippig, maar ik kan die hele hond niet ontdekken. :'(

Anoniem zei

Wij hebben 'n tijdje terug nog naar dat huis gekeken,
bij het oude sluisje in de Terzoolster Zijlroede.
te duur, wel mooi plekje...

Anoniem zei

Voor een mobiel zijn het prachtige foto,s. Ik weet hoe het er is, we fietsen daar in de zomer geregeld. Maar ook met de bus zit ik vaak in die hoeke te ryden as ik nei Snits moat. Gr. Jan