dinsdag 3 april 2007

Buitenboordmotor

Zoals sommige bezoekers al weten, werd in januari onze buitenboordmotor uit ons schiphuis gestolen. Inmiddels is er een nieuwe, die we afgelopen weekend hebben ingewijd. En hij voldoet weer prima.

Maar toen kwam de eerste nacht dat we hem weer in het schiphuis moesten achterlaten. De motor zit nu met een speciaal slot aan de rubberboot vast. En met een dikke kabel om een betonpaal en een goed hangslot zit het geheel aan het schiphuis vast. De havenmeester heeft een extra hek laten plaatsen om onbevoegde toegang tot de schiphuizen vanaf de walkant te bemoeilijken.

En toch lag ik niet rustig in mijn bed. Ik kon niet nalaten 's ochtends op weg naar mijn werk er even langs te fietsen. Het is maar een paar minuutjes om. Gelukkig, hij was er nog...

PS
Voor de geïnteresseerden: foto's van het afgelopen zeilweekend vind je hier.

13 opvarenden:

Anoniem zei

Leuke foto's zitten ertussen .Heb ze niet allemaal bekeken, dan is m'n baas niet blij!

En dat ben ji neem ik aan! Vreemd, ik had een heel andere voorstelling bij je. Hoe kom ik daar nu bij?

Gerhard zei

@Ingeborg: Dat ben ik! Ik hoop niet dat het tegenvalt! :-))

Anoniem zei

Dag Gerhard, eindelijk in beeld. Leuk. Goed dat je even bent gaan kijken want vreugde kan het begin zijn van verdriet.
Mooie foto's, wat een fenomeen dat zeilen.

Anoniem zei

oh.... mooie foto's, mooi weer, blije mensen en nog een buitenboordmotor ook!

Wat wil een mens nog meer.

Laat ze met de poten van andermans spullen afblijven toch!!!!

Gerhard zei

@Marius: Het is een heel mooi fenomeen, dat zeilen. Ontzettend fotogeniek, maar voor de kinderen ook heel leerzaam en vormend.

@Neneh: Ik ben een uitermate tevreden mens. Maar inderdaad, ze moeten van een ander z'n spullen afblijven!

Anoniem zei

He ouwe seun,

toch even stiekem gekeken....? Daarom was je al zo vroeg op pad. Drie keer is scheepsrecht. Het dievengilde zal nu toch wel wegblijven; ze vinden het veel te eng om gepakt te worden.......

Leuk die foto's van ons kroost. Ik heb ze meteen opgeslagen om niet meer kwijt te raken.

Nog enger om je foto op je weblog te zetten!! Leuk die reacties van de anderen om een gezicht bij de teksten te zien. Ik ken je natuurlijk al wat langer!! Leuke foto en precies zoals je bent (op het water dan....)

Groetnis WG

Gerhard zei

@WG: Mijn kijkje was gisterochtend al, anders had ik vanmorgen nog wel even wat verder met je mee kunnen opfietsen...

Ik vind foto's van mezelf eigenlijk nooit lijken. Blij dat jij er anders over denkt, het zal 'm wel aan mij liggen. Ik vond het ook wel spannend, maar nu dan toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en deze 'stoere' foto van mezelf geplaatst.

Gonda zei

Heee eindelijk een foto! Ik zie hem nu pas, nadat ik alle foto's bekeken had en me afvroeg wie jij toch zou zijn :-) Leuk! (We bijten niet, toch? ;-) )

Stoere 'reddingsactie' trouwens, met dat omgeslagen bootje. Waren de jongens erg geschrokken?

Anoniem zei

O jee! Moet ik helemaal mijn plaatje bijstellen! Ik kende een Gerhard, maar die ziet er totaal anders uit.

Gerhard zei

@Goentah: Ik hoop het niet! (dat jullie bijten) Ze waren wel geschrokken, en het was ook wel koud. Maar meteen (1100), of een tijdje later, werd er toch weer gezeild.

@Aargh: Ik ben helemaal blanco, want ik ken verder geen Aargh ;-)

Anoniem zei

Nee, joh....valt niet tegen! Je lijkt op iemand, hoe heet 'ie nou toch???

Anoniem zei

Zo te zien hebben jullie een goed zeilweekend gehad.
Stoer van jou om je foto op je weblog te zetten.

Gerhard zei

@Ingeborg: geen idee, je maakt me nieuwsgierig

@Joop: Het was een prima weekend, straks met Pasen weer! Stoer wel, hè? Tot ik er genoeg van krijg, dan haal ik mij er weer af.